Γράφει η:
Γκούντρα Γεωργία
Γεωπόνος - Ζωοτέχνης
Εκ πρώτης όψεως άσχετα. Αν όμως μελετήσουμε το θέμα σε βάθος , θα ανακαλύψουμε μια κοινή συνιστώσα : τη μόδα. Συγκεκριμένα το Μιλάνο χαρακτηρίζεται ως η πρωτεύουσα της μόδας. Από την άλλη ανάλογος χαρακτηρισμός θα μπορούσε να αποδοθεί και στην ελληνική κτηνοτροφία δεδομένου ότι μόνο έτσι θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι κινήσεις-τσουνάμι που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια στον συγκεκριμένο κλάδο.
Πιο συγκεκριμένα, λίγοι θα θυμούνται τις συμπαθείς κατά τα άλλα στρουθοκαμήλους και την πλειάδα εκτροφείων που ξεφύτρωναν σαν μανιτάρια πριν αρκετά χρόνια και τα οποία με την ίδια βιασύνη έκλεισαν λίγο καιρό αργότερα καθώς ο συνηθισμένος στην μπριζόλα και πανσέτα έλληνας δεν συγκινήθηκε από το υγιεινό κρέας του εν λόγω πτηνού. Οι δε υποσχέσεις για τις τεράστιες αγορές της Ευρώπης χάθηκαν σαν το κεφάλι της στρουθοκαμήλου και το μόνο που έμεινε ήταν …..η εμπειρία!
Η σημερινή τάση είναι τα σαλιγκάρια αν και πρέπει να ομολογήσουμε πως ίσως λόγω των παλαιών παθημάτων είναι αρκετά πιο οργανωμένη η προσπάθεια που γίνεται. Ο κίνδυνος που ελλοχεύει στη συγκεκριμένη περίπτωση όπως και σε κάθε παρόμοια είναι ο τυχοδιωκτισμός που μας χαρακτηρίζει ως έλληνες. Η επιθυμία για εύκολο, γρήγορο και ανώδυνο χρήμα οδηγεί ‘’άτεχνους ‘’ στο να επενδύσουν στον κτηνοτροφικό τομέα, κυρίως μέσω δανεισμού, και όταν το όλο εγχείρημα αποτύχει απλά να δηλώσουν πτώχευση αφήνοντας προμηθευτές εξοπλισμού, ζωοτροφών κλπ έρμαιο των πιστωτών τους. Δημιουργείται έτσι ένας φαύλος κύκλος , που βυθίζει ολοένα κ βαθύτερα την ελληνική κτηνοτροφία στο τέλμα της μαράζωσης και της εξαθλίωσης, μια ελληνική κτηνοτροφία που αντί να είναι πρωτοπόρος της χώρας στις εξαγωγές ακροβατεί μεταξύ ακάλυπτων επιταγών και έλλειψης σχεδιασμού.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια ελπιδοφόρα μεταστροφή, με νέους και κυρίως καταρτισμένους ανθρώπους να επενδύουν στον αγροτικό τομέα. Παράγονται προϊόντα ποιοτικά, προοριζόμενα κυρίως για εξαγωγή, από μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις κ με τον καιρό η ελληνική αγροτική παραγωγή αρχίζει να είναι υπολογίσιμη στις αγορές του εξωτερικού.
Για να μην αποτελέσει όμως αυτή η προσπάθεια άλλη μια μόδα πρέπει να υπάρξει σχεδιασμός, επικοινωνία των επιστημόνων, με τους παραγωγούς και κυρίως σκληρή δουλειά
.ΠΗΓΗ http://www.thessalikigi.gr
.ΠΗΓΗ http://www.thessalikigi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου